Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger:

MultiCare ApS
Broholmvej 9
5463 Harndrup
Telefon: 70 23 50 10
CVR: 38 72 84 66
Email: info@multicare.dk

Betaling

På multicare.dk kan der betales med:
VISA og MasterCard. Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra MultiCare. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

For kommunale institutioner tilbyder vi elektronisk fakturering ved angivelse af EAN-nr.

Levering

For at få din vare leveret, skal du betale fragt. Prisen for fragt er baseret på dit samlede køb:

Fra 0-1.000 kr.  koster forsendelsen 90 kr. + moms.
Fra 1.001-5.000 kr. koster forsendelsen 140 kr. + moms.
Fra 5.001-20.000 kr. koster forsendelsen 300 kr. + moms.
Ved samlet køb for over 20.000 kr. er forsendelsen gratis.

De viste fragtpriser gælder for forsendelse indenfor Danmarks grænser.

Levering sker i samarbejde med; GLS og du kan vælge med- eller uden omdeling.

Når vi har din pakke klar og den sendes, modtager du et track & trace nummer, så du kan følge din pakke.

Leveringstid: 1-3 hverdage ved lagervarer. For ikke lagervarer eller for varer som ordreproduceres skal der forventes en leveringstid på 1-10 uger. Vi kontakter dig inden for 2 hverdage med en fastsat leveringstid.

Da mange af vores produkter er bestillingsvarer, kan der opleves lange leveringstider på visse ordrer. Hvis du har spørgsmål til din ordre er du velkommen til at kontakte os.

Fortrydelsesret

Du har (som forbruger) 14 dages fortrydelsesret, når du handler på multicare.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a)   har modtaget din vare
b)   får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c)   får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved fremsendelse af mail til info@multicare.dk eller ved at ringe på tlf. 7023 5010. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur sammen med ordrebekræftelsen og varen. Standardfortrydelsesformularen finder du her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Skulle du undtagelsesvis finde fejl eller opleve problemer med at opnå de angivne rabatter og tilbud, er du meget velkommen til at kontakte os på info@multicare.dk.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer, der i kraft af deres art ikke kan returneres med normal post, skal returneres med anden transportør. Dette gælder for varer som boblerør, vandsenge, boldbade etc.

Udgifterne for returnering påhviler kunden og forventes højst at koste: 500 kr.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. levering af varer, som ikke er præfabrikerede, er fremstillet ved et individuelt valg eller mål, eller har fået et tydeligt personligt præg
  2. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  3. aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om
  4. levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret
  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi indbetalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Multi Care ApS
Broholmvej 9
DK-5463 Harndrup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse, og mod forudgående aftale aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på multicare.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Multi Care ApS
Broholmvej 9
5463 Harndrup

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores RMA skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på multicare.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Firma / Institutionsnavn
Navn
EAN
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Multi Care ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige for multicare.dk er Multi Care ApS og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til multicare.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos Multi Care ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter Databeskyttelsesloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Multi Care ApS via e-mail info@multicare.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til administrationen hos Multi-Care ApS på tlf. 7023 5010 eller via mail til info@multicare.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.10.2019

Add to cart